1 Temmuz 2011 Cuma

***Arabalı Yaş Pasta***



 
***Arabalı Yaş Pasta***
Yiğenimin doğum gününde her sene olduğu gibi pasta yapma ya da alma görevi yine benimdi. Benden herzaman ki gibi bir pasta bekliyordu.
Ama ben ona bir süpriz yaptım ve arabalı pasta yaptım. Böyle bir pasta beklemediği, pastayı gördüğü ilk andaki verdiği tepkiden açıkça belli oldu. "Aaaaa arabalı pastaaaaa yehhuuuuuuu yupppppiiiiiiiiiii"   :))))
Süpriz yapmayı çok ama çooookkkk seviyorum. Etrafımdaki insanları mutlu etmeyi çok seviyorum. Onlar için birşeyler yapmayı onlara hediyeler vermeyi (önemli olan sadece düşünmektir pahası önemli değil) bayılıyorum. 
Yiğenimin de o günkü mutluluğu benim mutluluğumu da arttırdı. Tabii etraftaki çocukların biraz yüzleri asıldı. Bize niye böyle yapmadın. Biz de isteriz diye. O kadar çok pasta sözüm oldu ki herhalde bu senem pastayla geçecek.
Aslında birden yapmaya karar verdiğim için evde de fazla bir malzemem yoktu. Özellikle renk konusunda çok da fazla seçeneğim yoktu. Evde sadece kırmızı ve yeşil kalmış. Onları değerlendirdim bende. Üzerine Bonibon ekledim. Tekerlek kısımlarını da yuvarlak bisküvilerden yararlandım. :-)))

MALZEMELER:

2 paket hazır kek kullandım. (yani 4 parça kek tabanı)
Aslında kekini normalde kendim yapardım ama dediğim gibi son anda karar verdiğim için evde ne varsa değerlendirmek istedim.
Ara Kreması için:
750 gr süt. (1 litre sütten 1 bardak ayırın geri kalanını kullanın ayırdığınız 1 bardak sütü de krem şantiye kullanırsınız)
2 kahve fincanı un
1 k. fincan nişasta
50 gr. margarin

1 vanilya

1 limon kabuğu rendesi
50 gr. margarin
1 vanilya

istediğiniz ölçüde şeker (bu kısmı ben tadına bakarak karar  veriyorum 1 bardak 1,5 su bardağı kadar şeker gidiyor) 
Ara meyvesi için de muz kullandım.
Üst Kreması:
2 paket kremşanti
2 su bardağı süt
gıda boyası

Süsleme için:
4 tane yuvarlak bisküvi,( arabanın tekerleri için)
2 paket bonibon
 

Hazırlanışı :
İlk önce ara kremasını muhalebi oluncaya kadar pişirelim şekerini ilave edip altını kısalım bir 5 dakika kadar daha pişirelim. Ocağın altını kapatınca da margarin, limon kabuğu ve vanilyayı ekleyip mikserle soğuyuncaya kadar çırpalım.
Krem şantiyi bir bardak süt ile çırpıp birazına kırmızı boya birazına da yeşil boya katıp karıştırdım.
Hazır kek tabanlarımızı alıp önleri bombeli kalacak şekilde iki yan kenarları keselim.  Bunlar arabanın üst kısımları için kullanılacak.
Kek tabanımızı ister şekerli su ile ister süt ile biraz ıslatalım. Sonra hazırladığımız harcı ilave edelim üzerine istediğimiz meyveyi dizelim. Daha sonra üzerine diğer kek tabanını yerleştirelim böylelikle üç kat yapalım. Geri kalan malzemeleri de yine harcı kullanarak arabanın cam ve tavan kısımlarını da ekleyelim. Kalan ara harcı da bir güzel sürdükten sonra krem şantiyle istediğimiz gibi süsleyelim. Bonibonla ya da istediğiniz süslerle süslemesini yapabilirsiniz.
Afiyet olsu cafézey

Hiç yorum yok:

Bloğumda Ara..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...