21 Eylül 2011 Çarşamba

*** MIDYE POCA VEYA SANA BÖREGI ***




Bu tarif sevgili Ayşe'ye ait. Eğer bir tarifi Ayşe yapmışsa onu hiç tereddütsüz yapmak gerekiyor. En azından ben öyle düşünüyorum.
Sevgili Ayşe'nin sayfasında gördüğüm bu poğaçayı aynen olduğu gibi aktarıyorum.

Bu poğaçayı kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. Hem yumuşacık hem de çıtır çıtır bir poğaça...
*** MIDYE POCA VEYA SANA BÖREGI ***
MALZEMELER:
* 4 tane yumurta
* 2 cay bardagi sivi yag
* 2 cay bardagi yogurt
* 2 cay bardagi ilik su
* 2 tane yas maya
* 1 yemek kasigi toz seker
* 1 tatli kasigi tuz
* Aldigi kadar un ( ama bu sefer ölctüm 1 kilo )
ARA KATLARI ICIN
* Margarin

NOT: Ben malzemeleri yarıya indirerek yaptım. Yani 4 yumurta yerine 2 yumurta 2 çay bardağı yerine 1 çay bardağı olarak.
ICI ICIN :
* Beyaz peynir
*istege bagli maydonoz

Üzeri icin :
* Yumurta sarisi susam ,cörekotu

YAPILISI:
 * Hamuru güzelce yogurun kulak memesi kivamindan  az daha civik olabilir  Mayalanan hamuru 8 esit parcaya bölün her bir bezeyi önce  servis tabagi büyüklügünde acin margarini eritin ara katlarina sürün.  2 li guruplar halinde toplamda 4 tane hamurunuz olsun isterseniz 4 taneyi üst üste koyup 2 hamurda yapabilirsiniz. Yaglanmis iki katli her bezeyi acabildiginiz kadar acin.  Actiginiz hamuru tekrar yaglayin rulo yapin iki parmak aralikla kesin.  Kestiginiz her parcayi yan yatirip elinizle bastirin icine peynir koyun.  Pogaca seklini verip tepsiye dizin.  Üzerine yumurta sarisi sürün susam veya cörek otu serip 180 derecde üzeri kizarana kadar pisirin.

Afiyet olsun.

10 yorum:

lutfiye dedi ki...

merhaba arkadaşım,buradada buluştuk bak,ellerine sağlık,çok leziz görünüyorlar

bücürükveben dedi ki...

hoşgeldinnn, sefalar getirdin cafezey:)))artık iyice bıktıran, sıkıntı veren blogcudan sonra burası insana ferahlık veriyor,blogcunun yıllarca bir sürü derdine sırf alışkanlıktan katlanmıştım ama SON YAPILANLARA kimseler katlanamıyor, millet topluca göç etmeye başladı:))))e kendileri bilirler bizleri mumla arasın blogcu kıymetimizi bilseydi değil mi ya?:)bu arada poğaça çok severim hele yanında sıcacık çayla..Ayşe hanımın eline sağlık:)

kalpkurabiye dedi ki...

güzel yorumun için teşekkür ederim canım..
ne yapalım..
sağ ve sağlıklı olalımda varsın ayrı olalım değil mi..
sevgiler..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım öncelikle tanıştığıma memnun okdum.
ellerine sağlık çok güzel olmuş.
müsadenle 1 tane aldım
bana da beklerim
:)))))))

Gurme Şirine dedi ki...

poğaçaya bayılırım enfeeees görünüyor ellerine sağlık blogcu.com arkadaşım....

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok nefis görünüyor. Ellerinize sağlık, sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

güven ne güzel şey o yaptıysa tamam demek,ellerine sağlık,iyi haftalar..

keskinli dedi ki...

canim selamlar bir ziyaret edeyim dedim baktim pogacalar karsiladi beni denemis vede memnun kalmissin cok sevindim afiyet bal seker olsun seninde ellerine saglik balim

evet keskinlininmutfagi artik tamamen burda blogspottta zaten paralel yürütüyordum iyi oldu orda artik resim paylasip direk buraya link vericem öyle karar aldim hayirli bakalim sevgiler öptüm

Naliya dedi ki...

cafezeyyy ben geldim arkadaşım nasılsın .sayfana bayıldım herşey çok güzel :)))

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

Bloğumda Ara..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...