12 Eylül 2011 Pazartesi






Ahududulu İki Renkli Yaş Pasta ve P.D.Ç.S.

Sevgili yiğenim Sevgi'nin doğum gününde yaptığım bu pasta aile tarafından büyük bir beğeni kazandı. Yaklaşık 25 kişi tarafından tadına bakıldı. Oldukça büyük ve bereketli bir pasta oldu. Nice yaşalara tekrar canım.
Ayrıca bu postamı sevgili dostum arkadaşım canoya'nın düzenlemiş olduğu Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine gönderiyorum. Kolay gelsin sevili arkadaşım.
Evet gelelim pastamın tarifine;
Kek Tabanı İçin (İki Ayrı Kek Hazırladım Biri Sade Pandispanya Biri Kakaolu)

Her bir kek tabanı için (x2)
3 yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
Kakaolu yapmak için ise isteğe göre kakao

Ara malzemesi
1 litre süt
2,5 kaşık un
1 ç. kaşığı mısır nişastası
50 gr margarin
1 su bardağından 1 parmak eksik şeker (tadına bakıp ona göre şeker ilave edebilirsiniz)
1 limon kabuğu
1 vanilya

Ahududu (dondurulmuş vardı buzlukta onu kullandım)
Muz

Süslemesi için:
Parça çikolata
Dr.Oetker Pasta süsleri


Hazırlanışı:
İlk öncelikle 2 ayrı kek yaptım biri sade tabanlı biri kakaolu. İlk önce yumurta ve şekeri iyice çırpıyorsunuz. Sonra unu ilave ediyorsunuz. Başka birşeye gerek yok. Ne yağ ne süt ne kabartma tozu hiçbirşey gerekmiyor. Yağlı kağıt serilmiş olan fırın kabınıza harcınızı boşaltın. Kalıbınız çok büyük kare tepsi olmasın o zaman ince olur. Ben küçük kare tepsiye döktüm tam geldi. 15 dakika kadar fırında pişireceksiniz. Kürdanla bakabilirsiniz.
Ara kremasının hazırlanmasında vanilya, limon kabuğu ve margarin hariç hepsini muhallebi gibi pişirin. İndirmeye yakın margarin ve rendelenmiş limon kabuklarını ilave edip ocağın altını kapatın. Margarin eridikten sonra vanilyayı ilave edip mikserle 10-15 dakika soğuyuncaya kadar çırpın. Soğuduktan sonra 1 paket krem şantiyi 1/2 bardak sütle çırpıp hazırladığınız muhallebiye ilave edin.
Pasta keklerinden bir tanesini pasta tabağına alın. Üzerine ben ahududu reçelini biraz sulandırdım onu kaşık kaşık yaydım. Hazırladığınız kremayı pasta tabanına yayın. Üzerine istediğiniz meyvelerden süsleyin. Diğer kek tabanını da harcın üzerine koymadan önce reçelli suyla ıslatıp öyle koyun. Kremanın geri kalan kısmını da kekin üzerine iyice yayın. Dilediğiniz meyvelerle ve çikolatalarla süsleyebilirsiniz. Ben burada bir de Dr.Oetker'in pasta süslerinden kullandım.
 
Buzdolabında yeterince dinlendirten sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

1 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

ellerine sağlık canım benim,pasta harika görünüyor,yeğeninizinde yeni yaşı hayırlı olsun...sevgiler,selamlar :)

Bloğumda Ara..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...